tisdag 22 oktober 2013

Presentation av styrelsen 2013

Namn: Maria Rosenström
Ålder:  20+
År i styrelsen: snart 4 år
uppgift i styrelsen: ordförande
häst historia: 
Hållit på med hästar sedan barnsben, jobbat med hästar i Finland o en tid i Tyskland hos Terhi Stegars. Tävlar o tränar dressyr, sedan 4 år tillbaka med Stina Kilpi som head coach. Hemma i stallet står 2 8-åriga valacker, Pierrot (DWB) och Broby Farao (FWB). Hästarna fungerar nuförtiden som motvikt till kontorsarbetet och alla möten på mitt nuvarande dagsjobb. :)























Namn: Jessica Grönlund, 22 år. 
År i styrelsen : 2. 
Uppgift: Ansvarig för hoppsektionen. 
Hästhistoria: Ridit x antal år på Dragsvik ridskola ( började som 3 åring) , tävlat finnhäst regionalt/nationellt under största delen av levnadsåren, så även för tillfället då finnhästarna ligger mig varmt om hjärtat. Övrig info: Tveka inte att ta kontakt, ensamma kan vi göra lite men tillsammans kan vi göra så mycket


























Namn: Sari Sihvola
Ålder: 40+
År i styrelsen: 6 år
Uppgift i styrelsen: Vice ordförande, medlemssekretarare, resultatansvarig
häst historia: 
började rida på 70-talet i Jorvas; Kyrslätts Ryttare, red i tio år; hade över tio års paus och började pånytt i början på 90-talet. Till familjen hör två ridande barn och två hästar och till familjen tillhör också en dvärg kanin!

Namn: Mari Lahtivuori
Ålder: 40+
År i styrelsen: Första året
uppgift i styrelsen: dressyr ansvarig
Häst historia: Hållt på med hästar drygt 30 år. Tävlat dressyr, hoppning och fälttävlan upp till nationell nivå. Haft flera egna hästar . Har även praktiserat hos Jan Jönsson och Piia Pantsu i skåne. Nu mera rider några gånger i veckan och fungerar chaufför o. hästskötare åt Malin.
Hoppas kunna ordna träningar och tävlingar för föreningen som alla kan delta i.
































Namn: Cathrine Forsakåhl
Ålder: 28år, 
År i styrelsen: 3år tror jag, 
Uppgifter i styrelsen: det här året kassör
Häst historia: ridit snart i 20år, första hästen köpte jag då jag var 20år gammal (Comodo). Har tävlat hoppning regional nivå 100cm och dressa klubbnivå lätt a. För tillfället tränar o rider jag Chalis hopphäst Kangaroo och hjälper Chali med våra unghästar (golden melody 5år och golden guess 3år). Alla hästar vi har är egna uppfödingar.



















Namn: Ida Snellman
Ålder: 21
År i styrelsen: 1 år
Uppgift i styrelsen: övriga grenar 
Häst historia: mina båda föräldrar var häst intresserade och jag blev uppväxt bland hästarna på vår gård. Jag kör både trav med sulky och monté samt inom ridsporten mot hoppning. Som tävlingshäst fungerade Orestes.


























Namn: Heidi Sjöblom
Ålder: 30
Uppgift: övriga grenar
häst historia: 
började rida som 3 åring, har hästarna både som jobb och hobby. Utbildning har jag fått i Flyinge och har haft turen att få jobba med många duktiga ryttare i deras stall både i Finland och Sverige. övrig info. bor med min sambo på en gård med eget stall i Svartå. har 5 egna hästar för tillfälle och några till innackoderade. Rider och tävlar på hobbynivå och sysslar lite med avel med egna hingstar.


























Namn: Josefina Linnokari
Ålder: Är född 1997,så alltså 16
År i styrelsen: Det här var mitt första år men kommer nog ännu nästa år att fortsätta

uppgift i styrelsen: Är junior representant
häst historia: Började rida i Rullarsböle ridstall därifrån jag även köpte min första ponny och flyttade till Broby stall. Sedan sålde vi ponnyn och köpte en 5årig trakhener prins. Hamnade sälja min underbara vän i somras p.g.a studier.























Namn: Malin Lahtivuori
Ålder: 17 år (född 1996)
År i styrelsen: det här är första året.
uppgift i styrelsen: Junior representant och just nu den som uppdaterar den här bloggen. 
häst historia:
Jag har ridit sen jag var 7, alltså i 10 år. Började på ridskola. Sedan fick jag en hyres häst, varpå vi köpte ponnyn Elton II. Har även haft en hyreshäst Djobi Djoba. Nu tränar jag mitt eget gröna unga sto Caipirinha och hoppas på framgångar.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar